Her Potansiyelin İstediği Tek Kelime: Sohbet

Metin yazarının cephaneliğinde tartışmasız en önemli kelime. “Ücretsiz”, “yeni” ve “tasarruf” gibi kelimelerle en üst sırada yer alıyor.

Ben senden bahsediyorum.

“Siz”, potansiyel müşterinizin dikkatini çeken ve onları dahil tutan kelimedir. Herschell Gordon Lewis’in Kopyalama Sanatı bölümünde söylediği gibi, “Okuyucu kendini mesajınızın hedefi olarak görmedikçe, fayda olamaz. Fayda bir ‘Biz / Siz’ ilişkisi ister.” Aynı istanbul sohbet gibidir.

“Biz / Siz” ilişkisindeki “Biz” önemli olmakla birlikte, kelimenin tam anlamıyla iletilmekten daha iyi ima edilir. Amacınız önce potansiyel müşterileri koymaksa, “siz” in “biz” i aşmak en iyisidir.

Potansiyel müşteriler için önemli olan “sen” dir. Bunlar mesajınızı iletmek için kullandığınız çalışmanızdır ve “siz”, “sizin”, “kendiniz”, “sizsiniz” ve “edersiniz” gibi tüm türevleri içerir.

Güçlü ‘Siz’

“Sizi” bu kadar güçlü yapan nedir? Bir kere, okuyucularınıza doğrudan hitap eder. Aslında, “Hey birisi” yazıyor ki bu görmezden gelinmek “Hey birisi” den daha zordur.

Kalabalık bir odada “Hey sen” de, bir sürü kafa dönecek. “Hey birisi” de, birkaç kafa dönebilir. Bu da başka bi teori tabiki.

Kopyanız aslında “Hey sen” demese de, kiminle konuştuğunu açıkça belirleyebilir. Hedef kitlenizin dikkatini çektikten sonra, bunu korumak için “siz” i kullanın.

Kişisel “Siz”

“Siz” neden dikkat çekiyor ve tutuyor? Bir kere kişisel. Her gün kişisel görüşmelerde kullanılır. Ne düşünüyorsun? Haftasonun nasıldı? Bilmekten mutluluk duyacaksınız…

İnsanlar bunları size söylediğinde, dikkatinizi ve katılımınızı sağlamak zorunda kalırlar. Sonuçta, sizin görüşünüzle ilgileniyorlar. Yaptıklarınızla ilgileniyorlar. Sizi mutlu edecek bir şeyleri var.

Size yönelik kopyanın amacı budur. Kitlenize doğrudan, kişisel olarak ve ilgi alanlarına göre hitap edin. Konuşkan olun ve kopyada doğal olarak “siz” görünecektir.

“Siz” sohbet edermisiniz ?

Daha önce “siz” in bir çalışma atı olduğu belirtilmişti. Klasik bir örnek Murray Raphel ve Ken Erdman’ın “Kendin Yap Doğrudan Posta El Kitabı” nda yer almaktadır. Yaklaşık yirmi yıldır kullanılan bir “Newsweek” dergi abonelik mektubunun altını çiziyorlar.

Kopyanızdaki “siz” (ve “siz” türevleri) saymayı deneyin. Bunları “biz” ve birinci şahıs türevlerinin sayısıyla karşılaştırın. “Siz”, “biz” sayısından fazla değilse, kopyanızı yeniden düzenlemeyi düşünün.

Aşırı ‘Siz’?

“Seni” abartabilir misin? Evet.

Varsayımlarınızı “siz” ile yüklerseniz ancak avantajlarını unutursanız, iletinizde sahte bir zil sesi olur.

Kitlenize sunmak için anlamlı bir şey yoksa “Siz” sizi kurtaramazsınız. Aynı şekilde, varsa, üstte kalmanıza yardımcı olacaktır.

Her Potansiyelin İstediği Tek Kelime: Sohbet
Başa dön